Serwis używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką cookies. x

Podejmując walkę z żywiołem, pokonuje słabość swych mięśni, zwycięża w zmaganiach...”

Ernest Hemingway

Martynika

28.01.2020

"DZIEŃ PIERWSZY I DRUGI

Nasza podróż rozpoczęła się od pierwszego grupowego zdjęcia. Pierwsze koty za płoty! Naszym początkowym przystankiem był Paryż, po wylądowaniu sprawnie złapaliśmy autobus na lotnisko Orly, gdzie zaczęły się pierwsze schody. Tułaczka po lotnisku wprawiła nas w lekkie zakłopotanie, jednak wszyscy dostali się na pokład samolotu bezpiecznie. Dziewięciogodzinny lot był dla nas bardzo męczący i nużący, jednak była to niepowtarzalna okazja, by się lepiej poznać. Na statek dotarliśmy po północy czasu miejscowego.

Załoga z każdą chwilą integruje się coraz bardziej. Spędziliśmy na statku prawie dobę i już otrzymaliśmy mnóstwo zadań, dzięki którym zaczęliśmy się oswajać ze statkiem, który stanie się naszym domem na następne sześć tygodni. Czeka nas masa wyzwań, jednak wszyscy jesteśmy gotowi do działania. Choć chwilami adaptacja do nowego środowiska bywa ciężka, pociesza nas myśl o naszych rówieśnikach w Polsce, którzy trwają w swojej monotonii. Tak jak oni, my zdobywamy wiedzę, tylko troszkę w innym zakresie. Przykładowo dzisiaj jeszcze przed obiadem zostaliśmy wprowadzeni w życie statku i po podziale na wachty odbyliśmy pierwsze szkolenie.  Jak się okazuje, nawet taka drobna umiejętność jak wodowanie pontonu może być nie lada wyzwaniem dla niedoświadczonego żeglarza.

Cieszymy się z szansy jaką otrzymaliśmy. Przecież nie każdy uczeń może w ramach wf’u  wdrapać się na reję. Natomiast jedynie nieliczni są w stanie opanować choć niewielką część z gąszczu lin. Nic więc dziwnego, że trudno czuć się pewnie stojąc na rejach, jednak pomimo tego zdezorientowania, jest to niezapomniane przeżycie, które na długo zostanie w naszych głowach. Tak więc z radością będziemy kontynuować tę szaloną przygodę, zdobywając nowych przyjaciół i nowe doświadczenia. Jutro przed nami kolejny wielki dzień!"

autorzy:Martyna Gryniewicz, Agata Bałdyga, Weronika Nowosielska

z Niebieską Szkołą

Obejrzyj filmy i zdjęcia,
przeczytaj wspomnienia...

Wspaniała przygoda u progu dorosłego życia - tak sobie myślałam...”