Serwis używa cookies. Wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką cookies. x

Nauka jest jak niezmierne morze [...] Im więcej jej pijesz, tym bardziej jesteś spragniony”

Stefan Żeromski

PR 23.04.2021

30.04.2021

"Dzień z pokładu

Jako wachta 2 rozpoczęliśmy dzień o godzinie 4.00. Noc była bardzo niespokojna, gdyż wiatr osiągał do 50 węzłów, a przechył w porywach do  20 stopni. Dzięki temu mogliśmy się schować w nadbudówce nawigacyjnej. Z tego powodu także nie było bandery i polerowania kabestanów. Natomiast od razu po śniadaniu był pierwszy tego dnia alarm do żagli, na którym z wielkim wysiłkiem zrzuciliśmy grota i marsel górny na grotmaszcie oraz dwa marsle na fokmaszcie.W trakcie drugiej lekcji odbył się kolejny alarm do żagli, podczas którego na powrót  postawiliśmy grota i marsle. Pogoda nam dopisywała – było słonecznie, ale wietrznie, a dookoła statku latały mewy. Możemy z tego wnosić, że znajdujemy się blisko Irlandii. Przed obiadem usłyszeliśmy kolejny dzwonek oznajmujący trzeci alarm do żagli. Tym razem wiatr osłabł , a przechyłu prawie nie było, więc postawiliśmy bombramsle i trumsle na obu masztach. A żeby nie było nudno, po lekcjach był kolejny alarm, podczas którego zrzucaliśmy te żagle, które postawiliśmy poprzednio, ponieważ wiatr znowu się wzmógł.

Po czwartym alarmie mieliśmy wachtę, na której zobaczyliśmy piękny zachód słońca.

Wedle przewidywań jutro mamy złapać zasięg z Irlandii, co wszystkich wprawia we wspaniały humor."

"Janek Soliński, Małgosia Pieśniak"

Rejestracja uczestników

z Niebieską Szkołą

Obejrzyj filmy i zdjęcia,
przeczytaj wspomnienia...

Myślałam tylko, jak wytrzymam dwa miesiące bez Internetu...”